Tuesday, April 6, 2010

YA ALLAH...

Bismillahirahmanirahim...

tika aku menulis ini, hati penuh sarat dgn perasaan sebak...kolam mata mula dibanjiri air barakah...ya, air barakah kerana ia keluar kerana kerinduan kepada Dia...kecintaan kepada perjuangan...perjuangan dalam mencari redhaNYA...

aku baru sahaja menjelajah foto-foto shbt yg kini sdg bermusafir di bumi penuh barakah, jauh di Timur tgh sana.tiba2 hatiku rs cemburu tatkala melihat dirinya bergambr mesra dgn ulama'2 di sana.SUBHANALLAH, bila kan tiba masa utk aku merasa perasaan itu...aku jadi malu dgn diriku...aku jadi tercabar...

aku menginginkan untuk hidup dikelilingi barakah daripada insan2 yg turut sama berperasaan dgnku...perasaan ingin menjadi hamba yang ikhlas berjuang menegakkan agamaNYA...insan2 yg ingin mendapat mardhatillah...subhanallah!!!

air mata ingin menyimbah keluar lg...Ya Allah, bantulah aku...semoga kutemu apa yg kucari selama ini...aku tahu, ibadahku tdk mampu menolongku utk masuk syurgaMU...jangan ENGKAU sibukkan aku dgn urusan dunia sehingga aku tdk mampu untuk mengumpul bekal menuju redhaMU. terimalah segala urusanku sebagai ibadah...

Ya Allah, aku rindu padaMU...

dan air barakah itu mula membanjiri lagi....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails