Wednesday, January 26, 2011

AKU SEKARANG

aku sekarang...terasa ingin bercinta tapi tidak mahu dicinta

aku sekarang...terasa ingin dibelai tapi tidak mahu dibelai

aku sekarang...terasa ingin menyayangi tapi tidak mahu disayangi

aku sekarang...terasa ringan jari ingin membalas salam perkenalan yang diterima...tapi jari tidak mahu bertindak

aku sekarang...terasa ringan mulut ingin melafazkan perkataan "aku sayang dan rindu"...tapi bibir pula terkunci

aku sekarang...tamak kepada perasaan itu...tapi...
  • kenapa aku perlu tunduk kepada nafsu yang mendesak...kenapa aku pula yg didesak nafsu?kenapa aku tidak mendesak nafsu?
  • bukankah Allah telah berjanji untuk memberikan yang terbaik kepada orang yang sabar??? kejinya aku jika tidak yakin pada janji-NYA.
  • kenapa aku tidak mencari ketenangan di sebalik sujud pada-NYA...terasa sia-siakah munajat kepada-NYA selama ini?
  • tidak sedarkah aku akan ketidaktenangan yang kualami...tatkala perasaan yang tidak halal menganggu perasaan?
marilah sahabat2 kita sama2 menguatkan roh dalam diri ini...taukah kalian, kerna maksiat itu hati kita terasa kotor dan kosong bahkan kadangkala sepi dan sunyi. bukannya alasan jika ada yang mengatakan "aku tidak boleh mengawal perasaan!!"...aah, tipu semata..kenapa orang lain boleh kawal...engkau pula tak boleh.padahal manusia dikurniakan jiwa yang sama. mmm, jika itu jawapannya, selidiklah paras iman dalam diri...tapi kadangkala orang yang tampak faham agama juga tertewas dgn perasaan...maka dengan itu, gabungkanlah peranan akal dan iman tatkala nafsu mula teruji...

.......moral yang aku dapat, jangan mudah menghukum mereka yang datang mengadu tentang nikmatnya cinta dan sengsaranya perasaan itu..anggaplah mereka mad'u yang memerlukan bimbingan dan belaian nasihat drp kita yang masih tidak diuji walapun hakikatnya hati sering teruji.

.......kenapa mata perlu memandang jengkel kepada mereka yang berjiwa rapuh...salahkah mereka tatkala tertunduk dengan bisikan syaitan pendesak. kenapa tidak dipimpin tangan mereka menuju YANG BENAR sambil membisikkan kata-kata nasihat bersalut keimanan dan keikhlasan.

.......kenapa perlu memandang negatif kepada mereka yang suka menulis ttg ayat-ayat cinta, madah perasaan dalam blog mahupun tinta media yang lain...kenapa kita suka menghukum...walaupun hakikatnya hukuman itu perlu.

ASTAGHFIRULLAHALAZIM...AMPUNI AKU WAHAI ALLAH YANG MAHA PENGASIH.BERSIHKAN HATIKU YANG SEMAKIN KABUR BERGELUMANG DOSA...AMEEN.

wahai Allah yang ku sayang, berikan hatiku kepada pemiliknya yang terbaik...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails