Monday, March 8, 2010

AKU PAKAR CINTA???


bismillahirahmanirahim...dgn limpahan kasih syg Tuhanku amat ku agungkan, aku bersyukur kerna masih berada dlm nikmat iman dan islam.alhamdulillah...tiada apa yg lebih menandingi nikmat tatkala dpt menangis dan mengadu perasaan dgn Allah....rs mahu sujud buat selamanya...

x tahu nape, sejak akhir2 ni aku selalu menjadi tempat rujukan...ramai sgt yg mendekatiku utk meminta nasihat psl CINTA....Cinta dan cinta.aku pun x th nape...adakah krn wajahku yg matang atau keibuan???hehe...ckp psl cinta, terus terang aku ckp yg aku x dak pglmn pun...x pernah pun masuk dlm dunia cinta ni walaupun hati ni teringin jugak merasa.tp demi iman dan demi nk menjaga barakah mahligai yg bakal dibina nt, aku thn diri dr merasa nikmat 2 sblm tiba masanya.

soalan yg selalu aku dpt ialah...

1."kak ima, camna nk tahan diri dr bercinta?"
2."kak ima, camna ek nk buat...ada org nk masuk merisik. tp family problem."
3. "kak ima, camna ek nk buat kalu cinta kt berbalas?"
4."ima and ima and ima......mcm2 lagi la..."

aku takut, aku byk bagi nasihat kat org tentang cinta...tp aku sendiri x th apa 2 cinta sbnrnya. terus terangla, kdg2 aku rs menyampah bl dgr psl cinta. tp, aku x leh menafikan hakikanya sbb cinta 2 fitrah...aku selalu pikir knp org terlalu excited ttg cinta. sbb bila aku tgk hakikat org yg dah kahwin, kebnyakannya hipokrit semata.berapa ramai pasangan yg dah kawin dpt bertindak sprt ms bercinta dahulu?

contohnya. kalu sblm kawin, berjalan pun pegang tgn.tp bila dah kawin, nk jalan dekat pun susah.muka masam je.kalu ms bercinta, muka 2 mesti manis je...aku th yg kalian mgkin memikirkan ketidakmatangan aku apabila berbicara sprt ini. tp ini sekadar luahan rasa n pendapat. aku jugak manusia biasa yg berfitrah sama sprt org lain. pernah juga hati ni terlalai n terbuai sekejap dgn layanan sang kumbang.tapi Allah sentiasa melindungiku. bila sahaja aku semakin lalai, ada sahaja halangan yg Allah selitkan yg akhirnya membuatkan aku duduk termenung memikirkan betapa mudahnya hati ini berpaling...betul la org kata.perempuan ni lemah sgt.x kisah la laki 2 udoh ke, idung senget ke, kalu dah kena cucuk...habis r. terus cair.sama la cam sy sendiri. mudah sgt terusik hati ni...rasa nk tampar je muka ni bila tgk kelemahan dr ni.

apapun, bila bagi nasihat kat org..secara x langsng dpt sm2 mengingatkan dr...sy selalu pk, adakah yg sy nasihat ni betul2 sy buat...takutnya azab Allah pd org yg x buat apa yg dia kata...semoga Allah selamatkan aku dr sebarang kemaksiatan...aku takut kpd senjata yg akan melumpuhkan dan menggoyahkan imanku iaitu "kuasa lelaki"...wallahualam.

YA ALLAH, KURNIAKAN AKU TEMAN DAN ZURIAT YG BISA MENJADI PENYEJUK MATA, PENAWAR DI HATI...AMEEN

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails