Saturday, March 6, 2010

JALAN-JALAN + PBS

bismillahirahmanirahim...assalamualaikum

slm seminggu ni aku akan menjalani PENGALAMAN BERASASKAN SEKOLAH (PBS) di sebuah sekolah di Kajang bersama 3 org rkn skls sy...so, utk seminggu ni aku "menumpang kasih" di rumah classmate ku, kak iz...thanks buat kak iz n family...famili aku sll bagi pesanan x logik kalu aku menumpang umah org...pesanan mereka .."JANGAN HABISKAN BERAS UMAH ORG 2.."..huhu...

ok la, ari ni dah 3 hari aku kat kl ni.so smlm sehari suntuk habiskan ms dgn merayau2...adoi, apa nk jadi...x pa la.hilangkan stress..maklumlah slma semggu ni otak dah nk sewel da sbb pening uruskan karnival penghayatan solat...mcm2 mslh yg timbul sampai aku rs aku dah x ikhlas dah buat kerja utk karnival 2..smg Allah menerima apa yg aku lakukan sbg ibadah...kpd sahabat2 biro Agama, maaf yek kalu spnjg menguruskan karnival 2, aku cam x betul sikit..fhm2 je la.aku bkn apa, cuma nk segala program yg dirancang berjalan lancar je...x suka betul la..kalu time meeting, mcm2 dah dirancang.siap buat pembahagian tugasan lg.tp bila time nk lksanakan prgram, huru hara jadinya...kesimpulannya, kelemahan yg aku dapat spnjg pengurusan karnival penghayatan solat 2 ialah, kelemhan dlm pengurusan organisasi...sbb 2 la ajk2 x th nk bergerak kerja sbb diaorg x th bidang kerja diaorg.lebih2 lg ajk yg br bergiat dlm biro Agama.mereka masih x th lg camna gerak kerja biro Agama sbnrnya.so, aku hrp semua ajk terutama yg dah senior ni sila bg komitmen dan kerjasama dlm melaksanakan aktiviti di masa hdpn...lps ni, TANPA MELIBATKAN PENSYARAH, biar ajk sendiri yg merancang dan mengatur strategi, insyaallah aktiviti yg dibuat lebih terancang sbb student je yg mengetahui keinginan "seorang student". pensyarah hanya sbgai pembimbing dan bukannya pelaksana...supaya para pelatih IPG di "layan" sebagai seoarg mahasiswa dan bukannya bdk sekolah.berikan kebebasan kpd kami utk merancang gerak kerja dan membenihkan idea masing2.

apapun, stress ku ni hilang bila dpt bersama si dia yg tercinta...apa lg kalu bkn dgn buku-buku...waa, bestnyer dpt beli buku br.aku dan clssmate , kak iz singgah ke klcc jap smlm utk membeli bk..niat hati nk cr buku Sultan Muhammad Al Fateh...tp x jumpa2..sbb bk 2 akan ada di pasaran pd 29 mac ni..huhu.sedih.so, aku pun beli la bk lain...kesmpatan yg ada aku gnkan utk beli bk Sirah Nabawiyah yg aku cr2 slm ni..sbnrnya, aku br je beli buku.tp x habis2 bc lg...x pa, penuhkan koleksi buku...ingat kata2 sorang ustaz 2, cb ajar diri utk beli 1 buku setiap bln.tp bg student, 'permintaan' ni agak berat kan...tp cb ajar diri dimanjai dgn buku-buku...insyaallah...

smg PBS kali ni berjalan lancar..insyaallah.kpd shbt2 perjuangan dan adik2 usrahku, truskan perjuangan kalian dan sama2 kt tingkatkan tarbiah dr...selamat bercuti n selamat menyiapkan assignment!!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails